Diskusija Klaipėdoje apie medikų ir pacientų tarpusavio supratimo svarbą
Lapkričio 22 d. Všį Respublikinėje Klaipėdos ligoninėje įvyko diskusija tarp medicinos darbuotojų ir pacientams atstovaujančios Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacijos (POLA) apie pagarbos, pasitikėjimo, atsakomybės ir smurtinės kultūros (įskaitant verbalinio, psichologinio ir fizinio smurto) netoleravimo ugdymą tarp medikų ir pacientų.
Pasak POLA direktorės Neringos Čiakienės, iš komunikacijos viešoje erdvėje kartais atrodo, kad šios dvi bendruomenės veikia ir konkuruoja skirtingais tikslais, todėl būtina siekti mažinti ribas tarp medikų ir pacientų.
„Medikų tikslas yra, kad pacientas sveiktų, jaustųsi gerai ir būtų patenkintas. Tikslas kaip ir bendras, bet neretai trūksta elementaraus supratimo, kaip jaučiasi viena ar kita pusė tam tikrose situacijose. Nes pacientas tikrai gauna geresnes paslaugas iš mediko, kuris jaučiasi gerai, o pacientas, jeigu jis ateina pasiruošęs vizitui, žino kaip elgtis, kokie jo lūkesčiai, jis taip pat gauna geresnę paslaugą. Tai turbūt orientacija yra į tą visuotinį geresnį pasitenkinimą, kad pacientai jaustųsi patenkinti gydymo rezultatais ir kokybe, o medikai būtų mažiau perdegę ir jiems neatrodytų, kad jų darbo nevertina“, – sakė POLA vadovė Neringa Čiakienė.
Iš pacientų dažnai girdimi nusiskundimai, pasak N. Čiakienės, kad jie esą „nelaikomi“ žmogumi, pvz. paklausus mediko ar galėtų paaiškinti, kokie bus daromi tyrimai ir pan., sulaukia nepagarbaus, nekultūringo atsakymo: “o ką, tu – gydytojas?“ Iš medikų dažnai girdima, kad pacientai skundžiasi, kad viskas blogai, nepatenkinti, o patys ateina ir sėdi, kaip „tortai“ nepasiruošę vizitui.
„Tokių nusiskundimų iš abiejų pusių yra ir daugiau, tai tam, kad vieni kitus geriau suprastumėme ir būtina tas ribas ir barjerus mažinti“, – kalbėjo POLA direktorė N. Čiakienė.
Apklausos duomenimis, iš apklaustų 4 tūkst. žmonių 75 proc. Lietuvos sveikatos sistemą vertina penkiais balais. Pasak N. Čiakienės, tai labai geras įvertinimas ir labai daug emigravusių lietuvių iš Jungtinės Karalystės, Ispanijos, Norvegijos gydytis grįžtą į Lietuvą, nes čia yra geresnė gydymo kokybė.
„Mes norime, kad mūsų medikams dirbti būtų lengviau, todėl mūsų, kaip pacientų organizacijos tikslas yra edukuoti pacientą. Juk mūsų žmonių niekas mokykloje nemokė, kad jis privalo atšaukti vizitą pas gydytoją ir kaip tai padaryti. Ir, kad pas gydytoją reikia eiti pasiruošus – jeigu gydytojas paklausia kokius vaistus vartoja, tai nurodyti konkretų pavadinimą, o ne sakyti: žalias tabletes. Tai yra bendra problema ir mes siekiame palengvinti paciento kelią pas gydytoją ir padėti medikui suprasti, kaip neturėdamas žinių, jaučiasi pacientas“, – sakė Pagalbos onkologiniams ligoniams asociacijos direktorė Neringa Čiakienė.
Nuotraukos – VšĮ Respublikinės Klaipėdos ligoninės.
2024-11-22