Pacientai pacientams padės kelyje per vėžį. Startuos nauja onkologiniams pacientams skirta mentorystės ir navigacijos programa

„Kai susirgau, pirmiausia norėjau pasikalbėti su ta pačia liga sergančiu žmogumi. Atrodė, kad tik jis vienas gali mane suprasti. Praėjus keleriems metams, jau sulaukdavau ir aš skambučių iš kitų pacientų ar jų šeimos narių,“ – savo patirtimi dalinasi onkologine liga sergantis POLA bendruomenės narys. Onkologinės ligos diagnozė, kurią Lietuvoje kasdien išgirsta daugiau nei 50 asmenų, kiekvienam žymi naujo, nepažinaus, dažnai bauginančio kelio pradžią – be žemėlapių ir gido, kurie padėtų nepaklysti, išlikti staigiuose posūkiuose ar neparklupti nelygumuose. Įžvelgdama poreikį onkologine liga sergantiems žmonėms padėti laiku gauti tinkamą ir jiems rūpimą informaciją, atsakymus į įvairiausius rūpimus klausimus, POLA, daugiau kaip 10 metų teikianti įvairiapusę pagalbą sergantiems onkologine liga ir jų artimiesiems, inicijuoja pacientų mentorystės ir navigacijos sistemos „Pacientai pacientams” sukūrimą. Gerai suprasdama, su kokiais sunkumais žmonės susiduria visuose onkologinės ligos kelio etapuose, iš pacientų lūpų girdėdama, kad geriausiai juos suprasti ir jiems padėti gali tik tokią patirtį kaip jie turintys žmonės, POLA užsibrėžė mentorystės ir navigacijos projekto veiklomis per metus sukurti tvarią pacientų navigacijos sistemą. Šią sistemą sudarys savanorių – paciento gidų teikiama pagalba telefonu bei e-įrankis – tinklalapis su navigacijos sistema, kuriame klausimų-atsakymų principu bus sprendžiama dabar esanti problema, kad šiuo metu Lietuvoje informacija onkologiniams pacientams yra pasklidusi skirtinguose šaltiniuose, nėra periodiškai atnaujinama, pateikta pacientui nepatogia forma.

Nauja pacientų mentorystės programa labiausiai pasitarnaus asmenims, norintiems gauti informaciją, tačiau neturintiems įgūdžių naudotis informacijos paieška internete. Tyrimai rodo, kad pacientai dažniausiai pasikliauja kitų pacientų patirtimi. Džiugu, kad pradėję savanorių paiešką iš POLA bendruomenės narių iš visos Lietuvos sulaukėme didžiulio susidomėjimo – atsiliepė virš 100 asmenų, panorusių tapti savanoriais – paciento gidais, kurie patys ar jų artimieji serga ar sirgo vėžiu (virš 20 onkologinės ligos lokacijų). Artimiausius du mėnesius vyks savanorių atranka, vėliau – specializuoti mokymai.

Itin vertiname, kad, suprasdamos problemos aktualumą ir būdamos socialiai atsakingos, tikėdamos inovacinio, kokybinį pokytį pacientų gyvenime kuriančio projekto reikalingumu, prisideda verslo įmonės ir siūlo partnerystę. Šiame projekte POLA jau bendradarbiauja su „Integre Trans“, jungiasi vis daugiau kitų įmonių, projekto idėja pristatoma vis plačiau. „Integre Trans“ apsisprendė prisidėti prie internetinio pacientų navigacijos portalo sukūrimo. „Jau pernai nusprendę atsisakyti kalėdinių dovanų klientams ir partneriams, nutarėme savo dėmesį ir papildomas finansines lėšas, kurias išleistume tų dovanų pirkimui bei siuntimui, skirti geriems ir prasmingiems darbams. Norėjome prisidėti prie socialiai jautrių klausimų ir problemų sprendimo. Tikriausiai nėra žmogaus, kuris vienaip ar kitaip nebūtų susidūręs su vėžiu artimoje aplinkoje ar darbovietėje. Mums teko taip pat susidurti, kai vienas iš įmonės darbuotojų susirgo vėžiu. Rinkome lėšas, teikėme jam visokeriopą pagalbą. Žingsnis po žingsnio norėjosi vis labiau prisidėti prie teikiamos pagalbos ir taip atradome POLA. Norėjome su stipria organizacija per veiksmus kurti pokytį bei prisidėti prie konkretaus projekto, kuris pakeistų žmonių gyvenimą,“ – sako „Integre Trans“ įmonės vadovė Žana Kel.

Projektas yra Aktyvių piliečių fondo, finansuojamo EEE finansinio mechanizmo lėšomis, dalis.

Kviečiame visus, norinčius prisidėti prie pacientų navigacijos ir mentorystės programos sukūrimo. Visais partnerystės klausimais prašom rašyti el. p. info@pola.lt Paremti POLA projektą taip pat kviečiame pervedant lėšas į sąskaitą Nr. LT 63 7044 0600 0779 8055 (SEB bankas).

POLA PROGRAMĖLĖ